Projede Karaman’ı temsilen 2 eğitimci ve 1 gençlik çalışanı ile birlikte Bulgaristan, Cezayir, Çekya, Estonya, Fransa, Mısır, Lübnan, Polonya, Portekiz, Romanya, Tunus ve Yunanistan’dan toplamda 36 katılımcı yer aldı. Proje kapsamında katılımcıların yeme, içme, konaklama, yolculuk ve faaliyet masrafları proje kapsamında karşılandı.
Projenin amacı, yapay zekanın eğitimdeki potansiyel uygulamalarını keşfetmek, bu teknolojileri kullanırken karşılaşılabilecek etik sorunlara dikkat çekmek ve katılımcıların mesleki pratiklerine yapay zeka araçlarını entegre etmelerini sağlamaktı. Proje kapsamında, Avrupa’dan ve Avrupa dışından çeşitli ülkelerden gelen katılımcılar, yapay zekânın farklı ülkelerde nasıl kullanıldığını inceledi. Katılımcılar, vaka çalışmaları, grup tartışmaları ve atölye çalışmaları gibi yöntemlerle yapay zekâ araçlarını deneyimleme fırsatı buldu. Yapay zekânın bireyselleştirilmiş öğrenme ve verimlilik gibi konularda sunduğu avantajlar proje boyunca ele alındı.
Proje süresince yapılan etkinlikler arasında, yapay zekânın eğitimde nasıl kullanılabileceğini gösteren uygulamalı çalışmalara da yer verildi. Katılımcılar, yapay zekâ destekli eğitim içerikleri oluşturmayı ve bu içerikleri eğitim çalışmalarında nasıl kullanabileceklerini uygulayarak öğrendiler. Böylece katılımcılar yapay zekânın eğitimdeki fırsatlarını ve karşılaşılan zorlukları daha iyi anlama yetisine sahip oldular. Eğitim içeriklerini daha verimli hale getirecek çeşitli yapay zekâ araçlarını kullanma konusunda pratik deneyim kazandılar. Bu aktiviteler SMART metodolojisine uygun olarak, belirli, ölçülebilir, ulaşılabilir, ilgili ve zamana bağlı hedeflerle planlandı ve uygulandı. Yapay zekâ araçlarının nasıl kullanılacağına dair eğitim içerikleri oluşturulurken, öğrenme hedefleri Bloom Taksonomisi’ne göre, bilişsel süreçlerin her seviyesinde (bilme, anlama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme) test edildi. Böylece, katılımcılar sadece teknik beceriler değil, aynı zamanda yapay zekâyı eğitim süreçlerinde nasıl etkili ve etik bir şekilde kullanabilecekleri üzerine de derinlemesine bir öğrenme süreci yaşadılar.
Ayrıca, projenin sonunda oluşturulan "Yapay Zekâ Eğitim Kaynakları Rehberi" ile yapay zekânın eğitimdeki pratik uygulamaları geniş bir kitleye sunulmuş oldu. Bu rehber, sadece katılımcılar için değil, aynı zamanda eğitim politikası geliştiricileri için de önemli bir kaynak olarak kullanılabilecektir. Yapay Zekâ teknolojilerinin eğitim alanındaki etkisinin yaygınlaşmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. İlgili rehber önümüzdeki günlerde yayına alınması beklenmektedir.
Projede aynı zamanda Karaman ili ve kültürüne dair sunumlar Karaman’dan katılımcılar tarafından gerçekleştirilerek, Karaman’ın da tanıtılması sağlandı.
Proje katılımcılarından Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Öğretim Görevlisi Dr. Ali Pişirgen deneyimlerini şu şekilde dile getirdi. “Proje süresince edindiğim kişisel tecrübeler, yapay zekânın eğitimde ne kadar geniş bir yelpazede kullanılabileceğini keşfetmemi sağladı. Dil ve yazı becerilerimi geliştirmek için DeepL ve Grammarly gibi araçları aktif bir şekilde kullandım. Görsel içerikler oluştururken Canva, DeepArt ve Dall-E gibi yaratıcı yapay zekâ uygulamalarından yararlandım. Ses tabanlı içerikler hazırlarken ise AIVA, Descript ve Audacity ile çalışma fırsatı buldum, bu sayede ses düzenleme ve müzik prodüksiyonu konularında yeni beceriler edindim. Ayrıca, Notion, Copy.ai, ChatGPT ve Gemini gibi genel amaçlı yapay zeka araçlarıyla verimlilik, içerik üretimi ve organizasyon süreçlerini daha etkin yönetme deneyimi kazandım. Bununla birlikte, uygulamalı olarak bir eğitim projesi yazma fırsatı buldum. Bu proje için öğrendiğimiz metodolojileri ve yapay zekâ tekniklerini kullanarak çeşitli eğitim ve içerikler planladım. Yapay zekânın sağladığı imkânlar, bu projeyi daha yaratıcı ve etkili bir hale getirmeme yardımcı oldu. Genel olarak, proje boyunca edindiğim bu deneyimler, yapay zekanın eğitim süreçlerinde ne kadar büyük bir potansiyele sahip olduğunu anlamama ve bu teknolojileri gelecekteki çalışmalarımda nasıl entegre edebileceğime dair değerli bir bakış açısı kazanmama katkı sağladı.”
Proje katılımcılarından Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktidat bölümü öğrencisi aynı zamanda gençlik çalışanı Yunus Emre Çetin deneyimlerini şu şekilde dile getirdi. “Eğitim süresince, yapay zekâ destekli araçlarla eğitim içerikleri oluşturma ve bu içeriklerin nasıl planlanıp değerlendirileceği üzerine çalışmalar yaptık. ChatGPT, Canva, Notion ve Suno gibi araçları kullanarak, ders planları, görsel eğitim materyalleri ve dijital içerikler geliştirdik. ChatGPT ile eğitim senaryoları oluşturup, Canva ile bu içerikleri görsel açıdan zenginleştirdik. Notion ile proje yönetimini ve iş birliğini sağladık, Suno kullanarak da eğitim videoları hazırladık. Proje süresince edindiğimiz deneyimler, hem bireysel gelişimime hem de Karaman’daki gençler için yürüteceğimiz eğitim projelerine katkı sağlayacak. Karaman Gençlik Kulübü’ne, bu uluslararası projeye katılma fırsatını sundukları için teşekkür ediyorum” dedi.
Karaman Gençlik Kulübü Derneği’nin yeni proje ve fırsatlarından faydalanmak için instagram hesabını ziyaret edebilirsiniz. @karamanyouth